border
English Slovak


Návod

Tento návod popisuje základy ovládania Fast Splash Screenu z vašej aplikácie.


Ako to funguje

Súbory:

'Start.exe' - program, ktorý spúšťa užívateľ. Tento súbor zabezpečí zobrazenie splash screenu, zobrazovanie správ, vytvorí dočasný súbor 'waiting.tmp' a potom čaká na jeho zmazanie .NET aplikáciou. Tento súbor može byť premenovaný podľa potreby, ale nedoporučuje sa to.

'SplashScreenBackgroundPicture.bmp' - súbor obsahuje obrázok (bitmapu), ktorý sa vykreslí ako podklad splashscreenu. Splash screen aicky prispôsobí svoju veľkosť tomuto obrázku. Názov súboru je možné ľubovoľne meniť, ale následne je potrebné zadať nové meno do súboru 'SplashScreenConfiguration.cfg'.

'SplashScreenConfiguration.cfg' - je konfiguračný súbor, ktorý obsahuje 3 parametre v tomto poradí: názov súboru s obrázkom/bitmapou (prvý riadok); názov spúštanej .NET aplikácie (druhý riadok); správa ktorá sa zobrazí ako prvá v splash screene (tretí riadok). Každý parameter musí byť na novom riadku => súbor musí obsahovať 3 riadky. Obsah tohto súboru sa dá jednoducho meniť v bežnom textovom editore ako je Notepad a pod. Obsah tohto súboru nemente v programoch ako MS Word a podobne. Názov súboru sa nesmie meniť.

'Demo.exe' - demonštračný program napísaný v C# .NET, ktorý slúži na demonštrovanie spustenia .NET aplikácie

'waiting.tmp' - dočasný súbor, ktorý sa vytvorí po spustení a ktorý musí byť zmazaný .NET aplikáciou po skončení jej inicializácie.

'FastSplashScreen_Licence.txt' - licenčné podmienky.

Demo ukážka


Ako ukončiť zobrazenie splash screenu

Ukončenie splash screenu je veľmi jednoduché. Stačí zmazať súbor 'waiting.tmp' z hlavného adresára aplikácie, t.j. z adresára odkiaľ sa spúšta splash screen (kde je súbor 'Start.exe').

Príklad pre aplikáciu v C# .NET:

using System;

using System.Collections.Generic;

using System.ComponentModel;

using System.Data;

using System.Drawing;

using System.Linq;

using System.Text;

using System.Windows.Forms;

using System.IO;

 

namespace My.NET_App

{

    public partial class Form1 : Form

    {

        public Form1()

        {

            InitializeComponent();

        }

 

        private void Form1_Load(object sender, EventArgs e)

        {

            // tu moze byt inicializacia programu

            // nahratie dat z hdd

            // spracovanie dat

            // pripojenie k databaze/webu

            //...

 

 

            // Na koniec zmazeme subor 'waiting.tmp'

            File.Delete("waiting.tmp");

        }

    }

}


Zmazať súbor 'waiting.tmp' sa doporučuje až úplne na záver celej inicializácie aplikácie.


Ako posielať správy na zobrazenie do splash screenu

Veľkou výhodou Fast Splash Screenu je, že môže priebežne zobrazovať správy z vašej aplikácie. To je mimoriadne vhodné pokiaľ má aplikácia spracovať väčšie množstvo dát, alebo sa má pripojiť na vzdialený server a pod., kedy je dobré toto užívateľovi oznámiť.

Posielanie správ je veľmi jednoduché. Stačí danú správu zapísať ako jeden riadok (ako prvý) do súboru 'waiting.tmp', odkiaľ si ju splash screen načíta.

Viď. príklad (pre C# .NET):

using System;

using System.Collections.Generic;

using System.ComponentModel;

using System.Data;

using System.Drawing;

using System.Linq;

using System.Text;

using System.Windows.Forms;

using System.IO;

 

namespace My.NET_App

{

    public partial class Form1 : Form

    {

        public Form1()

        {

            InitializeComponent();

        }

 

        private void Form1_Load(object sender, EventArgs e)

        {

            SaveMessage("Loading data . . .");

            // Nahrajeme data

            // LoadData();

            // ...

 

            SaveMessage("Converting data . . .");

            // Spracujeme data

            // MakeSomethingWithData();

            // ...

 

            SaveMessage("Initializing UI interface . . .");

            // Vykona sa inicializacia uzivatelskeho rozhrania

            // InitUI();

            // ...

 

 

            // Na koniec zmazeme subor 'waiting.tmp'

            File.Delete("waiting.tmp");

        }

 

        private void SaveMessage(string strMsgText)

        {

            // vytvorime novy text writer a otvorime subor 'waiting.tmp'

            TextWriter tw = new StreamWriter("waiting.tmp");

            // zapiseme riadok s textom do suboru

            tw.WriteLine(strMsgText);

            // zatvorime text writer / subor          

            tw.Close();                                     

        }

    }

}





Free
for noncommercial
purposes





Buy
licence for your
commercial project
Only 49.99€
Tvorba web stránok a Webdizajn (c) 2010 - 2024 Supremus.sk
border